Advertising Value Equivalent (AVE)
20.04.2019
Byznys/kariera
Ekvivalentní hodnota inzerce/ekvivalent reklamní plochy, užívaná zkratka AVE.
Jde o způsob vyhodnocování účinnost/úspěšnosti PR kampaní - kolik se podařilo získat „mediálního prostoru“ pro značku, představení osobnosti nebo produktu.
Metoda AVE je ve své podstatě velmi zjednodušuje celý proces, má i řadu omezení, přesto je ukazatelem měřitelným a kvantifikovatelným. V každém případě má redakční obsah, větší důvěryhodnost a dopad než reklama. Je však také pravdou, že inzerát se dá pořídit levněji (pod deklarovanou ceníkovou cenou).
Díky této metodě porovnáte cenu kampaně s ceníkovými cenami inzerátů v příslušném médiu. Dá i odpověď na otázku, zda vedla PR kampaň celkově k větší publicitě, než by se dalo realizovat nákupem inzertní plochy.