Charouz Racing System: Poprvé v historii v Rusku a hned na bodech
Jen z minima základních informací mohla vycházet historicky první česká stáj v seriálu FIA Formula 2 před dalším dílem šampionátu na Autodromu v Soči. Přesto se Charouz Racing System znovu vrátil na bodované pozice, když pilot akademie Ferrari Antonio Fuoco dojel v sobotu šestý.
Italský závodník si v minulost ruský okruh vyzkoušel a možná i to hrálo roli v tom, že první víkendové měření sil zvládl velmi dobře. Přesto, že mu na startovním roštu patřilo až jedenácté místo, rychle se prokousával dopředu. Bohužel povinná zastávka v boxech a přezutí na super měkkou směs znamenalo sešup na osmou příčku.
To by však nebyl Antonio, kdyby se dál nerval. Zejména v závěrečné fázi si držel impozantní tempo, aby do cíle nakonec dojel šestý. To znamenalo zisk osmi mistrovských bodů.
Pro jeho kolegu Louise Delétraze tým zvolil jinou taktiku přezouvání a přestože se Švýcar snažil udržet na super měkkých pneumatikách těch nejlepších, ztrátu začal dohánět až na měkké směsi. Nakonec „dotančil“ až na bodované pozice, když dojel devátý. Jeho radost však v cíli netrvala příliš dlouho. Traťoví komisaři našli v jeho jízdě prohřešky a kvůli penalizaci se Delétraz propadl až na místo dvanácté.
Přesto se česká stáj těšila na nedělní sprint, protože oba jezdci ukázali rychlost. Svoji roli však sehrálo počasí, což sice slibovalo drama, Charouz Racing System to ale do karet příliš nehrálo. Zatímco zbytek startovního pole rychle přezul na „mokré“ pneumatiky, Antonio i Louis zůstali na „suchých“.
Týmová strategie byla jasná – trať uschne a jezdci budou mít obrovskou výhodu proti konkurenci (ve sprintu není povinná zastávka v boxech). Oba borci dokonce byli několik kol na čele, pak se ale bohužel začali propadat. Okruh totiž neuschnul tak rychle, jak si v české stáji přáli.
Ital tak nakonec závod dokončil devátý, Švýcar čtyři příčky za ním. Stáj se teď zaměří na poslední zastávku sezóny, která bude 23.-25. listopadu v Abú Dhabí.